Художня кераміка

фото К.Д.Меркушевої

Художня кераміка – чи не єдиний вид мистецтва, що поєднує в собі чотири стихії – чотири елементи світобудови: воду, вогонь, землю та повітря. Адже гончарні вироби створюються з глини, розведеною водою, висушуються на сонці і обпалюються в печі. Секрет перетворення кусочка глини у витвір мистецтва полягає у долученні п’ятого елемента, який так довго і безуспішно шукали алхіміки та фантасти усіх часів: майстер у кожне своє творіння додає часточку свого серця, таланту та досвіду. Саме тому глина вважається живим матеріалом. Посуд та фігурки з глини немов би випромінюють тепло, позитивну енергетику. Навіть квіти у глиняних горщиках ростуть буйніше та рясніше квітнуть.

Катерина Дмитрівна Меркушева народилась 20 жовтня 1966 р. Під час навчання в середній школі с. Григорівка Обухівського району Київська обл. заочно закінчує Заочний народний університет мистецтв, факультет декоративно прикладного мистецтва.

В 1984 р. після закінчення середньої школи працювала на Обухівському заводі «Металокерамік». Там і захопилася чарівним перетворенням звичайного шматочка глини в чудові, розписані обухівськими диво – візерунками, макітри, глечики, миски. Познайомилася прекрасними людьми, які в подальшому зіграли неабияку роль у формування її як майстра, це гончар – Микола Висота; художник – кераміст Франя Дмитрівна Калюжна.

В 1985-1989 рр. за направлення заводу «Металокерамік» та Міністерства культури навчалася в Косівському технікумі художних народних промислів ім. В.Касіяна (Івано-Франківська обл.) на відділі художня кераміка. Висококваліфіковані майстри – вчителі передавали свої знання гончарної справи, різних видів техніки розпису та ліпки майолікових виробів.

Після закінчення КТНХП повернулася на Обухівщину завод «Металокерамік» на посаду художника – модельника керамічних виробів. Створила нові цікаві моделі настільних, напільних ваз, декоративних тарелей та інших виробів для підприємства.

Були творчі пошуки. Кимось створені форми та візерунки повторювати не хотіла. Шукала витоки джерел орнаментики, пластики. Знайшла їх у Трипільській археологічній культурі.

В той же час викладала кераміку в школі мистецтв та дитячому садку, вела педагогічно - виховну роботу. А 1996 р. вступила до Київського педагогічного інституту вдосконалення вчителів ім. Б.Грінченка на факультет образотворчого мистецтва та художньої культури. Прагнула донести діткам створені мудрецями символи-знаки, які гармонічно вплітаються в орнамент.

На основі вивчення, дослідження трипільської культури, з'являються сувеніри, миски, декоративні речі з символікою Трипілля. Автор має багато задумів у цьому напрямку, створює авторські композиції, володіє техніками лиття скульптурного ліплення, розпис ангобом.

В 2001 р. закінчила Київський педагогічний інститут вдосконалення вчителів ім. Б.Грінченка. Дипломну роботу за мотивами трипільської культури захистила з відзнакою.

З 2002р. член Національної спілки майстрів народного мистецтва України, очолює громадське об'єднання майстрів народного мистецтва м. Обухова.

Катерина Меркушева - учасник міських, районних, обласних, всеукраїнських, міжнародних заходів, виставок та симпозіумів народного та декоративно-прикладного мистецтва. Лауреат місцевої літературно-мистецької премії ім. Івана та Марії Гнипів, районної премії «Трижерелля».

Твори знаходяться в Обухівському краєзнавчому музеї, скульптурна композиція в парку м. Ржищів, в шкільних та дошкільних закладах, державних установах, приватних колекціях Росії, Білорусії, Японії, Німеччині, США, Польщі, Чехіі.


Фотогалерея /Ляльки-мотанки та Художня кераміка/

Ці дві виставки ("Ляльки-мотанки" та "Художня кераміка") настальки органічно поєднались в загальній композиції, що в мене рука не піднялась їх розірвати та показати окремо.
Адміністратор.

НІКЗ Качанівка, НИКЗ Качановка, сайт Качановка, палац Качанівка, заповідник Качанівка, заповедник Качановка, Тарновський, Буренко, kachanovka, Черниговской области, Ичнянского района